3.1.2.FAZIL SAY ve GENCO ERKAL: NAZIM ORATORYOSU

3.1.2.FAZIL SAY ve GENCO ERKAL: NAZIM ORATORYOSU

DOI
PDF

Yazar: Bilgehan AYCAN

Cilt: 3 Sayı: 1 Sayfa: 15-19

Özet: Sanat, insanın düşüncelerini yarattığı bir eser sayesinde dışavurumu ve ortaya çıkan ürünü bir şekilde sahnelemesidir. Sahneye konan ürün sanatın hangi dalında olursa olsun, göze, kulağa, düşüncelere ya da bunların tamamına hitap etmesi gerekmektedir. Bu düşüncelerden yola çıkılarak, sahne sanatlarının büyük bir nehir olduğu varsayılıp onun kollarından olan tiyatro, müzik ya da oratoryonun hem göze hem kulağa hem de insan zihnine hitap etmesi ve yarattığı etki ile seyirciyi kendi bulunduğu boyuta taşıması gerektiği söylenebilir. Çalışma içerisinde Fazıl SAY ve Genco ERKAL’ın Aspendos Antik Tiyatrosunda Bilkent Senfoni Orkestrası eşliğinde sahnelemiş olduğu Nazım Oratoryosu, müzikal ve teatral açıdan sahneleme boyutunda incelenerek yorumlanmıştır. Yapılan inceleme nitel araştırma tekniği olan doküman analizi olarak video incelemesi ile ortaya çıkarılmıştır. Yapılan video incelemesinde Kültür Bakanlığı’nın katkılarıyla gösterime sunulan Nazım Oratoryosunun hedeflenen seyirciye ulaşmış olduğu, Nazım Hikmet RAN şiirlerinin Fazıl SAY tarafından bestelenmiş müzikler eşliğinde seslendirilmiş olması gösterime farklı bir soluk kattığı ve sahnelenen oratoryonun etkin bir biçimde izleyiciyle buluştuğu görülmüştür.

Anahtar Kelimeler: Müzik, Tiyatro, Oratoryo, Performing Art.

Yorumlar kapalı.