2.1.1. Estetiğin Tinsel Olanakları

2.1.1. Estetiğin Tinsel Olanakları

DOI
PDF

Yazar: Necmi KARKIN

Yıl: 2010 Cilt: 2 Sayı: 1 Sayfa: 1-4

Özet: Salt doğuştan güzelliğin sezinlenişine, sevinç ile acıdan sevgiye, gizemli coşkunluğa ölüme değin temel olan, insanoğlunun ruhunu derinden etkileyen her şey denenebilir, anlatılamaz. Ötesi her zaman, her yerde sessizliktir.

Kaynakça

  • FARAGO, F (2006), “Sanat”, Çev.Özcan Doğan, Doğu-Batı yay, Ankara (1,2,5,6,7,8,9,10)
  • DOĞAN, Ö (2008), “Kültür Bilimleri ve Kültür Felsefesi”, 5.Basım, Doğu-Batı yay, Ankara (12,13,14,15,16,)
  • KOVEL J, Marksizm ve Tinsellik,Çev: Ergun Akça http://www.birikimdergisi. com/birikim/ (21)
  • HEGEL, G. W. F, “Estetik” Çev;Hakkı Hünler, Taylan Altuğ, Payel Yayınları, 1994, İstanbul (24,25)
  • TAŞDELEN V, Hermeneutiğin Evrimi Hece Yayınları, Ankara, 2008 (27)
  • AHU A, “20 Yüzyıl Batı sanatında Akınlar”, Sel yayıcılık, 2009, İstanbul (28)
  • HEGEL, Tinin Fenomenolojisi, Mantık Bilimi, Tarih Felsefesi Üstüne Dersler, Estetik Üstüne Dersler, Felsefe
  • Tarihi Üstüne Dersler , 3 baskı, Çev: Nejat Bozkurt, Say Yayınları, 2009, İstanbul (29)
  • KOVEL, J (2000), “Tarih ve Tin”, Çev: Hakan Pekinel, Ayrıntı yay, İstanbul, 2000 (19,20)
  • Nurdan Karasu Gökçe, 14. anima animus kırmızı, 2009, tuval üzerine akrilik, 3iberglas, 60×60 İtalya’da
  • Paul Huxley, Anima Animus I 1998 195×195 cm

Share this content:

Yorumlar kapalı.